Sivut

lauantai 26. huhtikuuta 2014

My Make Up

Mun meikki on nykyisin aika yksinkertainen. Varsinkin jos vertaa siihen, mitä se oli vielä alle puoli vuotta sitten: pelkkään arkimeikkiinkin kuului luomivärit, rajaukset, tekoripset jne, en vaan ollut tyytyväinen vähempään. Sitten joulunaikoihin yhtenä päivänä oli niin kiire, että en ehtinyt laittaa meikiksi muuta kuin meikkivoiteen, puuterin, ripsivärin ja huulikiillon. Huomasin siinä, että enhän mä nyt niiin pahan näköinen olekaan niin vähällä meikkiä. Ja sillä tiellä ollaan pysytty, en osaa käyttää enää edes missään juhlissakaan silmämeikkinä muuta kuin ripsaria, nyt kun omatkin ripset on niin pitkät. :) 


Näistä lähdetään ensimmäisenä liikkeelle. Samoihin joulunaikoihin koin valaistumisen myös ihonhoidon saralla. Kävin synttäripäivänä ihanassa ultraääni-kasvohoidossa, jonka jälkeen iho oli paljon paremmassa kunnossa ja huomasin kuinka pelkästään hyvä iho kaunistaa koko kasvojen olemusta. Siitä lähtien olen aina ennen meikkaamista pessyt kasvoni Lumenen kosteuttavalla puhdistusvoiteella sekä kosteuttavalla kasvovedellä ja sama homma  sitten illalla kun meikit otan pois.


Sitten päästäänkin itse asiaan, eli varsinaiseen meikkaamiseen. Meikinpohjustusvoiteena käytän Giordania, puuterina Max Factoria ja tällä hetkellä meikkivoide tulee Lumenelta. Mä en ole vielä löytänyt mun vaativalle punastelevalle iholle sitä täydellistä meikkivoidetta, joten merkki aina vaihtelee. Toi puuteri on kuitenkin ihan parasta ja sitä en vaihda! Meikkivoiteen levitän tuolla kuvassa näkyvällä siveltimellä, jonka olen todennut hyväksi siihen hommaan.


Sitten kulmien vahvistaminen. Vaikka mulla on muuten tummat piirteet niin kulmakarvat ovat jääneet aika vaaleiksi ja näkymättömiksi, mikä on harmi, sillä tykkään itselläni enemmän tummista kulmista. Pitäisi kokeilla kestovärjäystä kosmetologilla, kun vain saisi aikaiseksi! (eikä muotoilukaan olisi pahitteeksi..) Tällä hetkellä kuitenkin mennään tuolla kuvassa näkyvällä Seppälän kulmaväripaletilla, josta käytän tuota tummempaa väriä.


Ja viimeisenä ripset. Mulla on vähän hassu tapa, kun mun on pakko käyttää kolmea eri ripsiväriä! :D Ensimmäisellä saa hyvän pohjan, toisella saa enemmän näyttävyyttä ja kolmannella viimeistelyn. Tykkään viimeistellä meikin arkenakin vielä huulikiillolla. Ja valmista. :)

4 kommenttia:

  1. ihan mahtavat noi ripset :> oispa mullakin tommoset!

    VastaaPoista
  2. Käytitkö jotain seerumia tms noihin ripsiin vai miten ne on noin pitkät? :) Jos niin saanko kysyy, että mitä? :D

    VastaaPoista