Sivut

perjantai 15. maaliskuuta 2013

Superdieetti

Mulla on nyt 5 viikkoa superdieettiä takana, josta en oo täällä blogissa uskaltanut vielä puhua. Nyt kuitenkin on enää viikko jäljellä ja syy uskaltamattomuuteen oli se, että jos mä kuitenkin epäonnistuisin tässä ja sitten joutuisin myöntää sen koko "kansalle". Nyt oon aika varma että kyllä tämä loppuun asti viedään, joten ajattelin vähän kertoa näistä mun viidestä viikosta.

Mä ajattelin aluksi, etten tuu ikinä kertomaan tätä mun blogissa, koska mua hävetti tää asia niiiin paljon mutta tässä se nyt tulee: mä lihoin kesästä jouluun 7 kiloa. Okei, voi kuulostaa joidenkin mielestä pikkujutulta, mutta ei ollut tosiaankaan kivaa olla virallisesti julistettuna ylipainoiseksi/liika lihavaksi. Syyt painon nousuun olivat varmaankin ne, kun kesällä ei jaksanut enää kuntoilla niin paljoa, uusi elämän tilanne (muutto toiseen paikkaan, uusi koulu...), Kreikan matka, joulu... Ja sitten kun mulla ei ollut syksyllä puntaria, josta olisin voinut vahtia painoani.

Tammikuussa sitten päätin aloittaa tosissaan laihduttamisen. Liikuin ahkerasti ja söin 1200-1500 kaloria päivässä. Uskoin simppelisti siihen että kun vaan kuluttaa enemmän mitä syö, niin kyllä se paino lähtee laskemaan. Mutta tällä kertaa se ei jotenkin toiminutkaan. Monet kerrat aloitin aamut itkulla kun paino ei ollut laskenut, tai se oli jopa noussut, vaikka kovasti olin töitä tehnyt. Sain tammikuussa laihdutettua nipinnapin yhden kilon. Tiesin kyllä kaikki nämä jutut, että paino ei kerro kaikkee ymymym, mutta oli se vaan niiin turhauttavaa!

Sitten päätinkin kokeilla Fitfarmin superdieettiä. Olin kuullut tästä aiemminkin, mutta pari mun luokkalaista oli aloittanut tämän dieetin ja se sai mutkin innostumaan kokeilemaan. Dieetti maksoi 49 euroa ja se sisälsi tarkat ruokaohjeet, tarkat treeniohjeet ja videot ja tukiforuumin. Toi rahanmeno kirpaisi, koska ruokaa piti syödä todella paljon. Onneksi siinä asiassa sain tukea vanhemmilta, ne osti mun tarvitsemat ruuat aina viikonlopuiksi kun oltiin siellä ja koko hiihtolomaksi sekä laitto vielä paljon ruokaa matkaan kun tultiin takaisin Kokkolaan. Myös Olli näytti tukensa tässä asiassa(aluksi se kyllä vaan valitti kuinka tyhmä mä oon kun laitan tollaseen rahaa :'D) ja teki mulle ite proteiinipatukoita. x)

Tällaiset on mun eväät aina koulussa. :) (mansikat räjähti heti ensimmäisenä päivänä tonne evässalkkuun..)

Ensimmäinen viikko oli aikamoinen, tuntui että kokoajan piti olla syömässä, mutta silti oli koko ajan nälkä. Nopeasti kuitenkin mieli ja kroppa tottui uuteen ruokavalioon. Aamulenkkeihin oli myös oma totutteleminen, joskus lenkkeilin ne silmät kiinni joko väsymyksen takia tai sen takia että lunta myrskysi niin kovaa. Joskus taas hymyssä suin, kun aurinko paistoi tai oli muuten vaan loistofiilis! Treenit oli aluksi kivoja, mutta tällä hetkellä joudun vetää niitä ihan puhtaan sisun voimalla läpi, koska toistoja on niiin paljon putkeen ja se on niin kyllästyttävää. 

Dieetti vaikutti tosi täydelliseltä mulle: sai syödä hyvin, mutta piti myös treenata paljon, mutta se oli mulle ok, koska tykkään treenaamisesta. Täytyy myöntää, että ei kaikki päivät ole todellakaan olleet ruusuilla tanssimista eli rankkaa ja itsensä haastamista on myös ollut. Hiihtoloma oli siltä osin aivan pyllystä, kun mitään kivaa ei voinut syödä! Pahin paikka oli ehkä se, kun Ollin äiti oli leiponut aamulla pullaa. Mulla oli siinä tilanteessa ihan oikeasti kyyneleet silmissä, kun mun piti syödä aamupalaksi jo korvista ulos tulevaa maitorahkaa, kun ihanat tuoreet voinappipullat tuoksui vieressä. :'D



Miten mulla on sitten mennyt? Mä aluksi päätin, että nyt kun tästä on maksettu, niin tämä myös toteutetaan 100%. No ei se mennyt ihan niinkään. En ostanut mitään lisäravinne, latausjuoma, treenijuoma-juttuja. Ainoastaan palautusjuomalla mentiin. Kasviksia olisi pitänyt syödä ihan hullumäärä päivässä, en ole jaksanut syödä läheskään niin paljon kuin olisi pitänyt. Aterioita jäi välistä, liha-aterioita tuli korvattua pahimpina herkkuvieroituspäivinä proteiinipatukalla ja vettä en ole juonut aivan sitä vaadittua määrää päivässä. Treenit on mennyt kuitenkin ihan hyvin, muutama skippaus on kyllä tullut kouluhommien tai ihan vaan kiireiden takia. Ja se, kuinka paljon on tähän mennessä lähtenyt kiloja kiinnostaa varmaan monia kaikista eniten... Niitä on lähtenyt alkuvuodesta tähän aamuun mennessä yhteensä 4,5 kiloa! Ja kiitos 3,8 kilosta kuuluu superdieetille. Mun tavoite oli superdieetin aikana laihtua 4 kiloa ja enää 200g tavoitteeseen ja viikko aikaa. :) Enköhän mä onnistu!

Mä kauan mietin, kehtaanko laittaa mitään vertailukuvia vielä tässä vaiheessa, kun matkaa vielä kuitenkin on jäljellä.. Tänään otin kuitenkin vertailukuvia ja oon niin ylpeä tosta muutoksesta, että pakkohan tämä on jakaa. Mä ostin tammikuussa h&m:stä 38 koon housut niitä kokeilematta, tottakai mulle meni 38 housut, ainahan ne on mennyt! Kotona totuus iski kuitenkin päin kasvoja ja en meinannut saada niitä millään päälleni... Kovan taistelun jälkeen sain napin kiinni, mutta se teki mun mahasta kunnon pallon, sillä ne housut puristi niin kovasti. Helmikuussa ne menivät jo vähän paremmin päälle, mutta ei niitä vieläkään pystynyt pitämään, sillä ne puristi vieläkin niin kovasti. Tänä aamuna ne kuitenkin menivät kuin ilmaa vain päälle ja alkavat melkein olla jo vähän reilut, huippua!!

Ei ne treenailut tammikuussakaan mennyt hukkaan, vaikkei se laihtuminen painossa näkynytkään, mutta näissä kuvissa kyllä näkyy! :)


Vielä siis viikko superdieettiä, enkä yhtään osaa sanoa mitä sen jälkeen! Tämän jälkeen Fitfarmilta saisi ostaa extra dieetin hintaan 39 euroa, mutta ainakaan tällä hetkellä en ole jatkamassa siihen... Treenailut ja terveelliset ruuat ainakin jatkuvat, mutta ei aivan näin tiukkana ja ehdottomana. :) Mutta joo kaikenkaikkiaan oli kyllä paras viidenkymmenen euron sijoitus ikinä. Seuraava superdieetti lähtee käyntiin 2.4, eli sopivasti pääsiäisen jälkeen, suosittelen kovasti!


Edit 3.6.2013:
Tässä taas vähän vertailua vuoden alusta nykytilanteeseen. :) Vieläkin oon sitä mieltä, että superdieetti oli kyllä maailman paras sijoitus, sillä käytän vielä nykypäivänäkin sieltä saatuja ohjeita, eli pienentyminen jatkuu aina vaan!


38 kommenttia:

  1. wau! =) mutta viime postauksessahan sä herkuttelit kavereiden kanssa, niin oliko tuossa dieetissä herkkupäiviä välillä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli silloin dieettiin kuuluva tankkauspäivä! Siihenkin olisi ollut omat ohjeet, mutta päätin vetää sen omalla tavalla.. ;D

      Poista
  2. Hei mahtavaa! :) pitäisi itekkin ottaa taas niskasta kiinni... :D hyvin näkyy toi tulos ja sulla on kyllä kiva kroppa, kelpaisi mullekkin!

    VastaaPoista
  3. Ei vitsi oon ylpee susta (:! Hyvältä näyttää

    VastaaPoista
  4. wauu hyvältä näyttää! :) jatka samaan malliin!! :)

    VastaaPoista
  5. Tuo vertailu kuva näytti huippu hyvältä ! Mukava kuulla et tuo toimi noin hyvin ! Kuinka pitkiä aamulenkkejä muute oot tehny ja kävellen vai juosten ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Mia! :) Niinpä, tosi hyvin on kyllä toiminut!
      Aamulenkit oli 45 minuuttia reippaasti kävellen. :)

      Poista
  6. Vau mitä tuloksia noinkin lyhyessä ajassa!!

    VastaaPoista
  7. Vautsi! :) Onko helmikuun kuvassa urheilutoppi vai urheilurintsikat? pidätkö siellä alla mitään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-)
      En oikein osaa sanoa, mutta mä pidän tota ehkä enemmänkin urheilutoppina, sillä siellä alla on melkein pakko pitää jotain muuta, jos on tiukka paita päällä, sillä muuten näkyy sellaista mitä ei pitäisi... :D Mutta kyllä löysän paidan kanssa nuo menee noinkin ja ihan hyvin ne tukevat!

      Poista
  8. Vautsi! Ihan mahtava suoritus! :)

    VastaaPoista
  9. Mistä tuollasen saa sit ostettua, voisin itekki kokeilla. :D

    VastaaPoista
  10. Mahtavaa!!

    Nyt kiinnostuin itekkin tosta superdietistä..
    Ainoa asia mikä tuli heti vastaan, että jos ne aamulenkit on "pakollisia", niin ei kyllä onnistu. Ei hirveesti nappaa lähtee täällä korvessa hämärään lenkkeilee. :D

    Mutta onko tosta superdietistä kerrottu jossain tarkemmin, että tietäs vähän enemmän, ennenkö sen ostaa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      No siinä treeniohjelmassa luki näin : (aamu)aerobista, eli mä ainakin tajusin noi sulut niin, että ei se ihan pakollista oo. :D Mä ite kävin 2-3 kertaa aamulenkillä viikossa, ja sitten pari kertaa ryhmäliikuntaa päivällä ja hyvin on pärjännyt noinkin. :)

      http://www.fitfarm.fi/superdieettivalmennus siinä on! :)

      Poista
    2. Kiitti! Pitääpä käydä kurkkaamassa :)

      Poista
  11. Oi vitsi, näkyy kyllä tulokset tosi hyvin! Mahtavaa Melina! :)

    VastaaPoista
  12. eivitsi,ihan huikee tulos tullu vaan 3kk! nuo kuvat saa omanki motivaation nousemaan,ihan mahtavaa työtä oot tehny! saat olla ihan helkkarin ylpee itestäs,jatka vaan samaan malliin!:)

    VastaaPoista
  13. Hei mikä niistä painonpudotusjutuista sulla oli, alle 10 kiloa vai 10-20 kiloa? :) Meinasin itekki nyt koittaa tota ku on "vähän" päässy paino nousemaan enkä oo kans onnistunu ite laihduttamaan :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli 10-20 kilon. :) Tsemppiä laihdutukseen!

      Poista
  14. Heips, itsekkin ajattelin alottaa ton superdieetin 3.6. =) Kiva kuulla että toimii muualtakin kun FitFarmin sivuilta lukee. Pystytkö sanoon millasia noi henkisen valmennuksen tehtävät on? Ja kuinka usein salilla pitäis päästä käymään? Kahden pienen lapsen äitinä töiden ja opiskelujen keskellä on toi aika vähän kortilla... =)
    Ja hienoo että oot onnistunut, hyvältä näyttää ja tsemppiä jatkoonkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en käyttänyt noita henkisen valmennuksen juttuja enkä niihin sitten perehtynytkään. Salilla käydään 4 kertaa viikossa, mutta niitä kertoja voi korvata myös kotona tehtävällä treenillä!

      Kiitos paljon, tsemppiä tosi paljon sullekkin!! :)

      Poista
  15. Mahtava muutos! Aloitan itekin SD:n näillä näppäimillä :) Kiva nähä, että tuloksia tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Tsemppiä hurjasti, ei mikään helppo homma mutta kyllä on voittaja fiilis kun sen saa kunnialla läpi!!

      Poista
  16. Olen miettinyt superdieettiin osallistumista ja aloin googlailemaan. Eksyin tänne sinun blogiisi ja pakko sanoa - mahtava muutos! Kyllä taitaa tämäkin tyttö osallistua superdieettiin - kiitos sinun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos tosi paljon, oon otettu kun päätit aloittaa superdieetin mun ansiosta! :) Tsemppiä tosi paljon, se on välillä tosi rankkaa, mutta keväällä saa kiittää itteään kun on hoikemmassa kunnossa ja se tuntuu niiiin hyvältä! :)

      Poista