Sivut

keskiviikko 16. heinäkuuta 2014

Kesä ja laihdutus


Kuluva kesä ollaan menty aikalailla lomaillessa laihdutuksesta, ja tilanne tällä hetkellä on se, että ollaan samassa tilanteessa kuin keväällä (-7kg). Mun mielestä ei paha ollenkaan, koska pelkäsin tosi paljon että kesällä taas repsahdan ja painoa kertyy niin, että syksyllä oltaisiin taas lähtötilanteessa. Olisihan se toki kiva, jos paino olisi jatkanut kesällä laskemistaan, mutta en ota siitä stressiä. :) Paino on kylläkin välillä noussut (jopa kolme kiloa!), mutta aina oon päässyt takaisin tähän samaan painoon mihin pääsin keväällä laihduttaessani.


Tällä hetkellä olen sillä suositulla 5:2 dieetillä kokeilumielillä. Olen kesän aikana muutaman kerran paastopäivää satunnaisesti kokeillut, mutta nyt ajattelin oikeasti olla sen kaksi päivää viikossa paastoten, ehkä kuukauden verran? Syön siis normaalisti viitenä päivänä viikossa ja kahtena päivänä 500 kalorin verran. Nuo kalorit saan Nutrilett-pirtelöistä ja patukoista. Mua jo peloteltiin, kuinka menetän kaikki lihakseni yms tämän dieetin takia, mutta kokeillaan nyt kuitenkin, ei kai kuukaudessa ihan hirveästi voi saada "tuhoa" aikaan, eihän? :D Olen pyrkinyt keskittää noi päivät niille päiville, jolloin saan nukkua vähän pidemään, että päiväkin on sitten lyhyempi, eikä tarvi nähdä niin paljon nälkää. En voisi kyllä kuvitellakaan paastoavani aamuvuoroina, jolloin päivä alkaa kello 4:30..

 
 Jos ruokapuoli on mennyt kesän aikana vähän niin ja näin, niin liikuntapuoli on pysynyt ihan hyvänä. Lihaskunto on jäänyt vähän vähemmälle mitä normaalisti, keväällä kävin bodypumpissa sen kaksi kertaa viikossa, nyt kesällä oon päässyt käymään tunneilla vain kerran viikossa tai vähemmänkin. Vaikka tuleehan sitä töissä nosteltua raskaita maito- ja lihalaatikoita, joten eiköhän se vähän kompensoi.. ;)


Tämän kesän aikana on tapahtunut jotain, mitä en ikinä uskonut tapahtuvan: tämä tyttö on hurahtanut hölkkäämisestä! Mä ennen suorastaan vihasin hölkkäämistä, johtuen siitä että jaksoin hölkätä hädintuskin puoli kilometriä kuolematta. Jaksoin kylläkin lähes tunnin mittaisia rankkoja aerobisia vetää sykkeet taivaissa ryhmäliikuntatunneilla, mutta hölkkälenkkeily oli jotain niin kamalaa. Nyt hölkkäilen parhaimmillaan 4 kilometrin lenkkejä, enkä voi vieläkään uskoa tätä todeksi. :D Ja tavoitteena on hölkätä vielä pidempiä lenkkejä ja motivaatio on korkealla!


 Sitten kun tämä 5:2-dieetti kokeilu loppuu, ajattelin ruveta noudattamaan tällaista ruokavaliota, minkä bongasin kesäkuun Fit-lehdestä. Oon nimittäin niiiiiiiin kyllästynyt siihen superdieetin ruokavalioon, että vaihtelu tulee niin tarpeeseen!

Aamupala: 100g raejuusto, 1,5dl marjoja, 1dl kaurahiutaleita, 1 rkl siemeniä
Lounas: 100g liha tai kala, reilu salaatti, 1tl oliiviöljy, omena tai appelsiini
Välipala: 250g maitorahka, 0,5dl pähkinöitä ja omena
Päivällinen: 100g liha tai kala, 0,5dl riisiä, höyrytettyjä vihanneksia, 1 rkl oliiviöljyä
Iltapala: ruisleipä+levite ja leikkele, 2 porkkanaa


Suuri kiitos postauksen kuvista Mialle! Me lähdettiin lenkille, mutta rupesikin satamaan kaatamalla ja päädyttiin lähimmän katoksen alle suojaan ja napsittiin siellä nämä muka-sporttiset kuvat, hahah. :D

6 kommenttia:

  1. Mulla kans rupes tökkimään ne superdieetin ruuat :D Joka päivä jotaki pahan makusta maitorahkaa ja mehukeittoa, jota vihaan yli kaiken :Ddd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joooo yäk ja niin monta kertaa päivässä! :D Onneksi tossa dieetissä vaan kerran päivässä.. x)

      Poista
  2. sä et varmaan halua kertoa kuinka pitkä oot ja paljon painat? :D ois vaan kiva tietää koska tuommosen kunnon oisin voinu ottaa tavotteekseni, oot nimittäin tosi timmin ja terveen näkönen! Terveisin oikeasti ylipainoinen :(
    Ootko muuten kattonu Greyn Anatomiaa? Näytät ihan siinä olevalta Lexieltä!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sen verran voin kertoa, että 161cm oon pitkä ja vielä 60kg yläpuolella ollaan. :D Voi vitsi mitä kehuja, kiitos tosi paljon! :) Mäkin olin vielä alkuvuodesta ylipainonen..
      Joo katottiin poikakaverin kanssa ne kaikki tuotantokaudet, jotka on tullut boxeina tossa syksyn-talven aikana! Oon kuullut tuon muutaman kerran ennenkin, ja oon aina yhtä mielissäni kun mulle noin sanotaan, kiitos vielä! :D Piristit kovasti mun iltaa. ♥

      Poista
  3. herttileijaa, kuin oletkin laihtunut! Upea nuori nainen. :) Vaan kaikkein parasta hymy ja asenne elämään. :)

    VastaaPoista