Sivut

torstai 17. heinäkuuta 2014

(M)Elinat

Sain pari viikkoa sitten ihanan vieraan Oulusta, nimittäin Elinan, joka kävi nämä pari viimeisintä vuotta mun kanssa samaa koulua samalla luokalla. Vietettiin lauantai Kokkolassa, käytiin ihan ekaksi Amarillossa syömässä ja siitä vielä torille nautiskelemaan kuumasta auringonpaisteesta kera pallojäätelöiden. Mä aina otan tuon saman maun, eli suklaa-appelssiinin. Elina taas on aina innokas kokeilemaan uutuuksia ja on monta kertaa joutunut niihin vähän pettymään, tälläkin kertaa, raukkeli. :D Mutta on tuo Sia-jäätelö vaan niiiin hyvää, pakko se on taas katkerasti myönnettävä, että kyllä ne rakkaat naapurit (ruotsalaiset) vaan osaa..


Ja pakkohan sitä oli taas miljoonannen kerran kierrellä Kokkolan vanhaa kaupunkia, se vaan jaksaa joka kerta olla niin kaunis paikka, ei kyllästytä varmaan ikinä huokailemaan sen idyllisyydelle. Siellä ei koskaan liiku tyyliin ketään muuta kuin me, siellä on söpöjä pieniä liikkeitä ja ne vanhat rakennukset on jotain niin upeaa. Jos jäisin Kokkolaan pysyvästi asumaan, hankkisin kyllä sieltä asunnon! Jos eksytte joskus Kokkolaan, niin menkää ihmeessä sinne vähän ihmettelemään. :)

Illemmalla käytiin merenrannassa fiilistelemässä. Olinkin just kertonut Elinalle, kuinka Kokkolassa liikkuu kuulemma sellaista autoiluporukkaa, jotka heittelevät kävelijöitä kananmunilla ja muutenkin häiriköivät, niin eiköhän just se samainen porukka tuu meitä vastaan! Säästyttiin onneksi heidän huomiolta, mutta kyllä mä vaan pelkäsin kuollakseni aina kun näki että sieltä ne taas tulee.. Okei lopulta naurettiin kaupunki raikuen tälle tilanteelle, koska oli niin koomista kun saatiin kokoajan olla juoksemassa pakoon, vaikka ei ne onneksi näyttänyt olevan meistä kiinnostuneita. :'D Päätettiin illan aikana lähteä vielä yksille pubiin. Ensimmäisessä paikassa ahdistelijat tunki iholle asti ennen kuin oltiin päästy edes sisälle, joten päätettiin suosista vaihtaa paikkaa.. Pysyttiin mallikkaasti siinä yhden suunnitelmassa, ja tultiinkin loppuillaksi meille kattelemaan Jersey Shorea, ja mentiin hyvissä ajoin nukkumaan, sillä seuraavana päivänä odotti Powerparkin reissu!


Mä olin niin innoissani, kun pääsin esittelemään Elinalle mun kotipaikkakuntaa, kun oon siitä niin paljon tarinoita ja juttuja kertonut! Mentiin eka mun kotikotiin, jossa meitä odottikin grilliruuat valmiina. Esittelin vieraalleni perheeni, pihapiirini ja trampoliinillakin päästiin pomppimaan. :D Sitten lähdettiin kohti sitä kuuluisaa Powerpark-huvipuistoa. Kiitos ystäväni Jennyn työpaikkaedun, saatiin ranneke ilmaiseksi, jee! Monta tuntia vierähti laitteita kierrellen, ja minä pelkuri uskalsin jopa sellaiseen 75 metriä korkeaan vapaapudotuslaitteeseen... Okei, mentiin kylläkin sille kierrokselle, joka ei putoa alas, vaan tulee tosi hitaasti pyörien alas, mutta kuitenkin!! Pieni pakokauhu iski kun laite lähti ylös päin ja jalkojen alla tuntui vain tyhjää, mutta me selvittiin!

Seuraavaksi onkin sitten mun vuoro tutustua Ouluun. ;)

2 kommenttia: