Sivut

keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Laihdutusta kuukausi takana päin

Niin se aika vaan menee eteen päin laihduttaessakin, vaikka siltä ei aina tunnu! Nyt on reilu kuukausi sulateltu kiloja ja mitenkäs tämä kuukausi onkaan sitten mennyt, siitä saatte lukea seuraavaksi. Ripottelin myös pitkin postausta mun kännykkään ylöskirjoitettuja aitoja fiiliksiä tähän kilojen pudottelun liittyviin iloihin ja suruihin, saa nauraa mun turhautumisille! Tästä postauksesta tuli nyt vähän tälläinen, missä se punainen lanka saattaa hukkua aika helposti, mutta yrittäkää selviytyä. ;D

 Vuoden eka treeni, aamulla vielä into piukeena tulevasta pumpista! // Tunti ennen pumppia, ei huvittaisi sittenkään millään... // Pumpin jälkeiset fiilikset: never again... // Ja kaikki nämä vaivalla kulutetut kalorit on hyvä ottaa takaisin herkkupitsasta! Tai sitten ei...

Joulun jälkeen sain ihmeen nopeasti kaikki joulukilot (1,5kg) pois, vaikka pitkän ajan tuli kaksin käsin syötyä. Kahden pudotetun kilon jälkeen vaaka pysähtyi ainakin viikon ajaksi samoihin lukuihin, välillä pomppien korkeammalle ja välillä alemmas, mutta palaten aina siihen samaan raivostuttavaan lukuun. Olin tähän asti laihduttanut aika normaalia ruokaa syöden, ilman herkkuja tai muita roskaruokia ja ajattelinkin jo iloisena, että tällä kertaa mullakin laihduttaminen onnistuisi pelkästään sillä, että pitäisi huolta että kulutus on suurempi kuin syödyt kalorit. Mutta eeei.

  Ruokakuvia jotka ovatkin jo pyörineet aiemmin blogissa. Yritän ensi kerroilla säästää näitä laihdutukseen liittyviä kuvia vasta näihin kuukausi-postauksiin, ettei teidän tarvitsisi samoja kuvia montaa kertaa pällistellä!

"Niiiiin ärsyttävääää!!! Paino pysynyt jo kauan samassa lukemassa vaikka oon syönyt alle kulutuksen ja liikkunutkin aika reippaasti. Ei kai muu auta kuin palata taas siihen hemmetin superdieettiin, silläpä saan niitä kaivattuja tuloksia, joita tarvin ihan mielenterveyden säilyttämiseksi, on tämä niiiiin turhauttavaa! Mä nimittäin aion olla tänä vuonna kauniimpi ja kuumempi kuin koskaan ennen!!!"

Vaihdoin sitten taas superdieetin ruokavalioon, jonka kävin läpi viime keväänä. Ajattelin että kestän paremmin sen tuomia rajoituksia, kuin sitä turhautumista mitä saan siitä ettei vaa'an luku liiku.

Ja onneksi pystyin luottamaan tälläkin kertaa superdieetin tehoon! Paino rupesi heti laskemaan. Myönnän kuitenkin, että en ole sitä ihan täydellisesti noudattanut. Siitä huolimatta ensimmäisen kuukauden jälkeen paino näyttää 4 kiloa vähemmän, mikä olikin just eikä melkein mun tavoite tammikuulle!

  
"Eilen se tapahtui. Romahdus. Mä tiesin jo heti laihduttamisen alussa tarkan ajan, milloin tämä laihduttaminen alkaa ottaa koville. Muutama viikko menee hyvin ja onnellisesti, mutta sitten tulee itkupotkuraivarit jos en saa jotain hyvää hetinyt! Ja niin kävi tälläkin kertaa, enkä onnistunut pysymään vahvana. Suklaata ja herkkupatonkia, namii. Eikä edes maistunut kovin hyvältä."

Kävin myös puolessa välissä kuuta elämäni ensimmäistä kertaa kehonkoostumusmittauksessa. Tulokset eivät olleet mitään mukavaa katseltavaa, mutta en jäänyt niitä murehtimaan tai harmittelemaan. Päin vastoin, mulla tuli vaan sellainen tsemppifiilis, että tästä on hyvä ruveta parantamaan! Saa nähdä koska uskaltaudun uudelleen mittaukseen, kolmen kuukauden päästä ehkä?

Tämä kuva on niiin feikki, hymy pyllyssä muka lähdössä vähän salille.. Oikeesti mua ei ois taaskaan kiinnostanut pätkääkään. :'D // Mun suodatus ei oo kyllä yhtään toiminut kun oon valinnut näitä kuvia, yäk! :D Mutta joo taas pumpin jälkeisiä fiiliksiä, kaikkensa antaneena ja ripsarit poskissa ja kulmakarvoissa asti. Jos näyttää söpöltä treenin jälkeen, ei ole treenannut tarpeeksi kovaa vai mitenkä se meni? // Jee lenkille pitkästä aikaa alhaisissa pakkaslukemissa, kivaakivaakivaa!

Mites se tammikuu näin suurinpiirtein sitten mulla meni omasta mielestäni?
Pudotettujen kilojen määrään oon ainakin tooosi tyytyväinen!
Ja sitten yhden itsekehun perään pitkä lista parannettavia asioita ja asioita missä mokasin. :D Elikkä mun pitäisi kyllä vähän tunnollisemmin noudattaa tota ruokavaliota. Monesti korvasin jonkun aterian jollakin pienemmällä välipalalla, koska ruoka ei yksinkertaisesti maistunut. Vettä ei tullut juotua sitä 3 litraa päivässä mitä pitäisi. Peruin aivan liian monta jumppatuntia. Mun pelastus taisi olla se, että joudun arkisin joka päivä kävellä 45 minsaa koulumatkojen takia. Aamuaerobistakaan ei tullut harrastettua kuin pari hassua kertaa, mutta taidan jättää ne suosiolla keväämmälle ja jos silloin olisi vähän vähemmän näitä kasin aamuja. Mulle vaan on tosi tärkeää se uni, koska jos nukun liian vähän, saan paljon herkemmin inhottavia rytmihäiriöitä. :( Nojoojoo, eihän mun tarvisi herätä kuin joku puoli tuntia aiemmin mitä normisti, mut silti!! :D

Tästä sitten lähdetään kohti helmikuuta ja hyökätään seuraavien kilojen kimppuun! 5 kilon välietappikin on aivan nurkan takana, jiiihaaaaa!


Ps. Jos haluaa seurata tiiviimmin mua ja mun laihdutusurakkaa, kantsii ruveta seuraamaan mua instagramissa ja käyttäjänimi on melinaheikkila !!

Pps. Mulla on ylihuomenna tankkauspäivä ja mennään Amarilloon syömään, mä aion niiiiin nauttia!

12 kommenttia:

  1. Ihanaa Melina !! ♥ Minäkin oon vähällä siirtyä taas superdiettiin,mut en ainakaan vielä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeeee! <3 Ei tämä superdieettikään niin paha oo, kun välillä vähän ite soveltaa.. ;)

      Poista
  2. Hienoa! Itellä alkoi just viikko sitten diettaus ja ny tuloksia odotellessa :) Vinkkinä vedenjuontiin voin sanoa kumminkin tän: Kannattaa kerätä/ostaa sellaisia pieniä, söpöjä puolen litran muovipulloja (esim limsa, vesi, itellä mineral water). Niitä laitat sitten kuusi sinne jääkaappiin ja kiskot aina yhden pullon ruokailun yhteydessä (ennen tai jälkeenkin, ihan sama). Muistutuksena toimii vielä se, että olen itse kirjoittanut pulloihini ruokailuajankohdan nimen (aamupala, välipala, lounas ym..), jotta voi sitten pysyä hyvin kärryillä että mitkä pullot on vielä juomatta pelkästään kaappiin katsomalla.

    ps. kannattaa tosiaan ostaa mahdollisimman pieniä ja söpöjä (kumminki 0,5l) pulloja joita kehtaa sitten myös kantaa mukana laukussa ja ottaa julkisesti esille! Limsapullot meinaa monesti olla mielestäni turhan suuria.

    Ja pps. superdieetillä ollessa kannattaa oikeesti tarkkailla rasvansaantia (jee pitsaa! eivaan..) ja sitä, etttei kalorit mee alle 1500. Inhottavia juttuja tulossa jos keho menee lakkoon :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsemppiä sullekkin! :)
      Hei tuo kuulostaa tosi hyvältä vinkiltä, kiitos paljon!
      Joo mä yritän muistaa tarkkailla myös tuota rasvansaantia. :)

      Poista
  3. Jee hyvä Mellu :) ihana lukee sun onnistumisesta! Mulla tuo rääkki alkaa maanantaina ja tiiän että lähellä olevat tulee kärsiin kun hiilaripeikko alkaa kurkistella nurkan takaa :D MUTTA muiden onnistumiset auttaa jaksaan eteenpäin :) tulen siis seuraan sua täällä ja instassa tiiviisti! Ehkä oma blogi tms auttais myös pysyy ruodussa ? :) sillon ei suunnittelisi aamu 8, lenkkiä ja perään salia ja lopulta kuitenki makais vielä tähän aikaan sängyssä, niinku tänää :D

    -Henriikka-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeejee! :) Voiei, sulla siis se pahin, eli alku edessä! :D Mutta onneksi se siitä helpottuu aika nopeasti!
      Kiva kun seurailet! Ja omaa blogia vaan värkkäämään, täällä sulle olisi heti yksi innokas lukija! ;) Mulla ainakin auttaa tämä "koko kansalle kuuluttaminen", ei kehtaa epäonnistua.. :D

      Poista
    2. Hih :) mulla ei vaan oo niin hyvä ruonosuoni ku sulla :D mutta pistetään harkiintaan ;)

      Poista
    3. Sulta tulis varmasti kiva blogi! :)

      Poista
  4. You go girl! :) Uusimmassa fit-lehdessä oli just juttua noitten aamuaerobisista. Sen mukaan niiden hyöty ei oo sen suurempi, kuin jos tekisit 6-10min pitemmän treenin illalla... Oon kyllä sitä mieltä, että sulla on jo nyt upea kroppa! Mutta ei muutaku tsemiä treeneihin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii! :)
      No mä luin kans sen saman jutun, sekin saattaa olla syy siihen, että entistä laiskemmin jaksan niitä tehdä! :D
      Ja voi kiitos paljon kehuista ja tsempeistä. ♥

      Poista
    2. Ei se aamulenkin idea ookkaan pelkästään se, että rasvaa siinä tilanteessa palaisi hirveästi enemmän, mutta se käynnistää tehokkaasti aineen vaihdunnan! :) Tällöin keho toimii paremmin koko päivän. :) Hienolta näyttää, tsemppiä treeneihin ja ruokavalioon :) itellä toista viikkoa Bikini challengea takana ja ainakin vielä ruokavalio tuntuu hyvältä samoin kun treenitkin! :P

      Poista
    3. Ainin sekin vielä.. :D Mutta keväällä sitten! ;)
      Kiitos paljon ja tsemppiä sullekin BC:hen, hyvä että sullakin on mennyt hyvin! :)

      Poista