Sivut

keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Oi, sanoi siili, olen tunteellinen siili



Meidän kisuli löysi eilen kukkapuskasta pienen siilen! Koskahan mä oon viimeksi sellasenkin nähnyt, ainakin montamontamonta vuotta sitten. Harmi vaan että se seikkaili tuolla lehtien alla ja se oli vaikea kuvattava...

Eilen yritin palata taas ruotuun juhlien jälkeen, mutta se ei oikein onnistunut. :D Salilla käväisin aamulla, mutta siihen se sitten jäikin suurista suunnitelmista huolimatta. Ärsyttävää kyllä, kun nyt on alkanut kesälomat niin salillakin on enemmän väkeä. Tykkään niin mieluummin olla siellä ihan yksikseni säätämässä.
Käytiin samalla reissulla äitin kanssa Härmän uudella kirpputorilla. Sieltä mä löysin vain ihanan muumiuimapuvun Sofialle (josta unohdin ottaa kuvan). Äiti sen sijaan löysi sylikaupalla tavaraa. Ajateltiinkin tilata sieltä meille oma myyntipöytä, sitten kun tässä kerkeää.
Päivällä lähdin sitten ajelemaan Kortesjärveä kohti viemään Sofialle uimapukua ja Karoliinalle lainaksi yhdet farkut. Suunnitelmissa oli myös, että Karoliina auttaisi mua pääsykokeisiin lukemisessa, koska 30 sivua siitä oli englanniksi... Ei siitä sitten oikein tullut mitään, kun naurettiin vaan googlekääntäjän "hyvälle" suomelle. XD Ja muutenkin se teksti oli niin kuivaa, tylsää ja puuduttavaa... Siellä se mun päivä sitten meni syöden uutta Fazerin mansikkasuklaata, joka oli hyvää.

Tänään oli sitten ne pääsykokeet Kokkolassa. Äiti ja iskäkin näki vihdoinkin meidän kämpän, jossa olikin jo uusi lattia paikoillaan, kiitos Ollin vanhempien. He myös olivat jo vieneet sinne ruokailuryhmän ja sängyn.


Täydellinen

Niistä pääsykokeista... Suurin osa kysymyksistä tietysti liittyi siihen englanninkieliseen aineistoon, mitä siis en ollut lukenut... Noh, kyllä mä aika hyvin (ainakin omasta mielestäni) loistin siinä matikkatehtävässä, mutta rehellisesti en usko että se riittää. Toivottavasti pääsee sitten syksyllä johonkin edes töihin Kokkolassa, ettei joudu vaan kämpässä makaamaan. :D Niin joo, onhan mulla vielä viikon päästä Vaasassa hoitotyön pääsykoe, mikä käy Kokkolaankin, jos siinä pärjää hyvin, muttamutta...
Samalla reissulla käytiin Sotkassa kattelemassa sohvaa, jonka äiti ja iskä on luvannut meille ostaa auton sijasta. Mun piti oma auto saada, mutta kun kerran muutetaan tonne Kokkolan keskustaan, niin ei sillä tee siellä yhtään mitään. Yksi vahva vaihtoehto on tämä, tai siis nämä:



Olli kyllä sanoi, että ei valkoista/vaaleaa sohvaa, mutta mä yritän parhaani sitä vielä käännyttää. :D Mäkin kyllä päätin joskus, että ei vaaleaa sohvaa, koska pitäisi kokoajan varoa likaamasta sitä, mutta kattokaa nyt noita. Voihan siinä pitää aina jotain vilttiä suojana, jos likaantumisen vaara on suuri.

Kotiinpaluumatkalle napattiin jätskit c(:

Ainiin, tänään tasan kuukausi siihen, että Olli pääsee kotiin "lopullisesti"! :) Nyt on oikein kunnon loppupuristus meneillään, koska Olli pääsee seuraavan kerran lomille vasta ensiviikon sunnuntai-iltana. :( No mä kestän mitä vaan, kun tietää että sitten se on periaatteessa ohi.  
Eihän tämä oo postaus eikä mikään jos en saa omaa naamaani tänne tungettua joten:



Kokovartalopeilikin pääsi vaan seinälle ennen juhlia

13 kommenttia:

  1. Oli aivan ihana asunto,tykästyttiin kovasti,ja tullaan usein kyläilemään,kun ne ihanat kaupatkin oli ihan ääressä :O)

    VastaaPoista
  2. Niin ja siili on super söpö niinkuin sinäkin

    VastaaPoista
  3. Heippa! Sulla on joskus jossain postaukses lukenu et sulla olis Tuhkimotarina tuotantokausia? Kysyisin vaa et mistä oot ostanu ne? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostin ne Seinäjoen Anttilasta, mutta siitä on jo aikaa... Toivottavasti niitä vielä löytyy. :)

      Poista
  4. Sulla on kyllä ihana blogi :) oon täällä seikkaillu siitä muumimuki-arvonnasta asti :D oot yks kauneimmista jonka tiedän! :) kaikkee hyvää sulle ja Ollille, toivottavasti intin jälkeen asiat rullaa yhtä hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoskiitoskiitos, tää sun kommentti niiiin piristi mua! :)
      Kaikkee hyvää sullekkin! ♥

      Poista
  5. Hei mun veljellä on JUST tuollanen sohva 2n ja 3n istuttavana, ja suht hyvin on heillä kangas pysynyt puhtaana, toki jos on autonruuvailu kuteet päällä istunut niin jälki on jäänyt, mutta ne on saanut myös hyvin putsattua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi oli lohduttava kuulla, nyt mä en ainakaan voi olla hommaamatta just tollasia! :D

      Poista
  6. mihin meinaat kouluun? :) tai siis mihin kaikkialle oot hakenu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liiketalous, Kokkola ja Hoitoala, Vaasa Kokkola. :) Mut Vaasaan en mee, vaikka pääsisinki, ainoa vaihtoehto on toi Kokkola. :D

      Poista
    2. Kai sulla on Kokkola sit ensimmäisenä tuos haussa? Oon käsittäny niin, et jos pääsee ensimmäiseen nii on sitte pakko vastaanottaa se paikka eikä sitä toista...

      Poista