Sivut

keskiviikko 30. heinäkuuta 2014

Kesäilyä

 Nyt heinäkuun puolella ollaan päästy vihdoin kesätunnelmiin, kun lämpöä on piisannut, on tullut pienesti reissattua ja mäkin sain pitää 6 päivän "loman". Muistan viime vuoden heinäkuun lopulla kirjoittaneeni siitä, kun sinä kesänä ei ollut kertaakaan tullut sitä kesä-fiilistä. Onneksi tänä vuonna kävi toisin. :)

17.7 oli jokakesäiset Voltin markkinat, joihin on joka vuosi pakko päästä! Tässä ja tässä postauksessa näkyy vähän juttua viime vuosien markkinoilta. Varsinkin pienenä ne olivat yksi kesän kohokohdista, vaikka täytyy myöntää, että tänäkin kesänä tuli innoissaan laskettua päiviä tuleviin markkinoihin: "jee, enää pari viikkoa Voltin markkinoihin!"


Markkinoille tulee joka vuosi esiintymään sen vuoden tangoprinssi, ja pari kipaletta me häneltä kuunneltiin. Mä jopa katsoin tänä vuonna tangomarkkinat äitin kanssa telkkarista, joten oli ihan mielenkiintoista päästä kuuntelemaan livenä tätä Leiffiä, jota katseli alle viikko sitten telkkarista.


Ja jokavuotiseen markkinaperinteeseen kuuluu syödä muikkuja!


Itselleni löysin markkinoilta maailman rennoimmat, mutta maailman söpöimmät leopardipöksyt. Ennen katsoin vähän kauhistellen noita kyseisiä housuja muiden blogeista, mutta niin se mieli taas kerran muuttui, ei oo nimittäin eka kerta kun käy näin, hah. :D


Minilomalla tuli kyllä reissattua joka päivä yhtä päivää lukuunottamatta. Päätin sinä päivänä, että nyt en tee kyllä yhtään mitään, että jaksaa sit muut päivät reissata. :D Vapaapäivinä tuli käytyä Kokkolassa, Ylivieskassa, Vaasassa ja Seinäjoella pariinkin otteeseen.

Seinäjoen ekalla reissulla menin viettämään päivää serkkuni Karon kanssa. Ihan ekana suunnattiin lounasbuffetille uuteen Kiinalaiseen ravintolaan (jonka nimeä en jostain syystä muista ulkoa), ja voi nammmmm! Ei oo turhaan kehuttu paikka. Eikä sitä syömistä tietenkään voinut lopettaa siihen sopivaan pisteeseen, vaan kukkurallinen lautanen piti vetää siltä istumalta napaan, josta seurauksena tuli vähän huono olo, joka onneksi lähti aika nopeasti pois. :D Ruokailun jälkeen suorastaan pyörittiin puistoon nautiskelemaan hetkeksi auringosta liian pienen pyyhkeen päälle. Päivän kruunasi vielä kylmät smoothiet hesessä, jonka jälkeen mä suuntasinkin takaisin juna-asemalle kohti takaisin Kokkolaa.


Perjantai oli viimeiseksi vapaapäiväksi suorastaan täydellinen päivä! Aamupäivästä otettiin Ollin kanssa aurinkoa pari-kolme tuntia nautiskellen yksistä Breezereistä ja Netflixin katselusta. Kohta saikin olla jo laittautumassa iltaa varten, kun otettiin kello neljältä suunnaksi Seinäjoki ja Vauhtiajot. Piipahdin ennen kaupungille menoa katsomassa pitkästäpitkästä aikaa kummitylleröäni Sofiaa ja Benkkua, ja ei voi muuta sanoa kuin että voi kun ne kasvaa nopeasti! :D Sofiallakin on niin loistava mielikuvitus, hän kokeili niin keskittyneesti kummitätinsä sydän ääniä imurin putkella leikkien, että se on stetoskooppi, hihi!


Vauhtiajot meni tänä vuonna tosi mukavasti, vaikka mä lähdin sinne vähän silleen että onko mulle siellä ketään seurana, mutta kivaa sellaista olikin. :) Hyvä kun kaivoin laukusta jotain niin Oona kattoo mun laukkuun, ja kysyy että miks mulla on pelikortit mukana, ja kohta meidät löysikin pelaamasta korttia nurmikolla, hahah. :D Mä lähdin kotia kohti jo yhden linkalla, koska mulla oli töitä seuraavana päivänä. Mä kuvittelin, että oon tyyliin ainoa niin aikaisessa bussissa, mutta onneksi bongasin sieltä kamuni Jennan! Matka meni kuunnellessa tosi hyvää musiikkia linkan kaiuttimista, esimerkiksi Petri Nygårdia ja näitä perus Radio novan klassikoita...

Nyt mulla on ollut viiden päivän työputki ja suurinosa iltavuoroja, ja tuntuukin siltä, ettei oo pitkään aikaan tehnyt mitään kivaa, joten oon niin iloinen huomisesta vapaapäivästä jee! Sunnuntaina saadaan tosi mieluisia vieraita Ranskasta pariksi viikoksi, elämä hymyilee tällä hetkellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti